Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Jag gör det för dig syster

Av sagalina - 13 oktober 2012 21:33

Elin och Felicia är två systrar som flyttar från storstan med sin mamma ut på en liten by på landet.

Efter nån vecka i huset börjar någon förfölja dem. Snart börjar Felicia få konstiga sms och telefonsamtal av en okänd man.

Smsen och samtalen börjar bli så jobbiga att Felicia på funderar på att ta självmord. Elin är förtvivlad och vet inte vad hon ska göra för att hjälpa sin syster.

När Felicia sen hittas mördad tvingas Elin att själv lösa fallet då polisen inte vill hjälpa henne.




KAPITEL 1 

Jag och Felicia stod i rummet och packade ner det sista inför flytten när mamma kom in rummet.

"Har ni allt klart för imorgon?"

"Tror det, vi ska bara packa ner det sista"

"Ok, stanna inte uppe för länge bara, det kommer bli en lång resa imorgon"

"Nej nej, godnatt"

Hon sa godnatt och gick ut ur rummet. 

Vår sista natt i rummet blev underligt tyst. Jag låg där och tänkte på hu allt kommer att bli, om något förändras, men det känns bra att det bara är jag, mamma och felicia som startar ett nytt liv föraltid.

Jag sneglade ut mot andra sidan rumet, Felicia sov djupt och jag kännde hur dem tunga  andetagen fyllde rummet. Jag fattade inte hur hon kunnde somna den sista natten, jag låg vaken och tänkte mig in i drömmarna.


Det knackade på dörren och mamma steg in, hon drog upp rullgardinen, höstsolen lyste in och jag vände mig om och såg rakt in i Felicias ögon.

"Godmorgon på er"

Jag tittade på klockan och sen på mamma och sa:

"Hon är ju bara halv 7"

"Vi måste komma iväg tidigt om vi ska komma fram till Gvala innan det blir mörkt"


Vi satt vid frukostbordet och pratade om hur livet på landet skulle bli. 

Vi gick in i rummet och hämtade dem sista väskorna.

"Kommer du?" Jag tittade på Felicia och svarade:

"Jag kommer" Jag tog en sista titt i rummet innan jag stängde dörren. Jag hade svårt att tänka mig att en annan familj skulle bo här, en annan tjej eller kille skulle ha vårat gamla rum.


Vi gick ut genom porten, jag hörde den tunga dörren slå igen bakom mig, jag tittade på Felicia som hade tårar i ögonen, flytten tog hårt på henne, jag kramade om henne och sa att alting skulle bli bra.

Vi satte oss i bilen och motorn startade och bilen började rulla, bort från vårat gamla liv och till vårat nya.


Efter nån timme plingade det till i Felicias mobil, hon tog upp den och tittade på smset, jag frågade vem det var men hon ville inte svara. Jag kände att något var fel, hennes ansiktsuttryck hade förändrats när hon hade läst smset. Hon ville inte prata med mig, hon hade hörlurar i öronen och undvek min blick.

När mamma stannade för att tanka passade jag på, Felicia hade somnat så jag tog hennes mobil och läste smset.


"Jag såg dig gå in i bilen, vi ses där"

 

                                                                                                       

Hoppas ni tyckte om första delen i Jag gör det för dig syster.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sagalina - 30 oktober 2012 20:19


Ja, som ni ser kan man inte bara bada med en badring, utan också göra en kullerbytta!   ...

Av sagalina - 30 oktober 2012 20:16


Hej på er! Haha, ja vad tycker ni? Ska Angelina satsa på att bli skidproffs eller inte?   Haha, kanske inte den bästa ute i spåret ...

Av sagalina - 25 oktober 2012 19:21

Här är Eric Saades nya låtar! Vad tycker ni om dom?

Av sagalina - 23 oktober 2012 20:17


Hejsan! Tänkte visa ett klipp från när vi åker på våran badring, jag vet lite annolunda kanske men ändå!   ...

Presentation

Hej i stubben!
Vi är två tjejer som gillar naturen och äventyr! Om ni gillar skogen, spänning och äventyr är denna blogg nåt för dig!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit årstid?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards