Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Kapitel 2

Av sagalina - 15 oktober 2012 16:23

Bilen rullade in på den lilla gårdsplanen. Huset var rött med en ballkong. Felicia sov fortfarande.

"Felicia?" Jag skakade om henne lite försiktigt, hon satte sig upp hastigt upp.

"Vi är framme" Hon tittade ut genom fönstret och sa:

"Det ser väl fint ut antar jag" Jag nickade och sa:

"Ja det kommer nog bli bra" Men innerst inne visste jag att vi båda tänkte samma sak:

"Var det nån som hade frågat oss om vi ville det här, den dagendå mamma kom hem och släppte bomben:

"Vi ska flytta"

Jag minns att Felicia hade blivit rasande och rusat in på rummet och inte kommigtut igen förrän sent på kvällen.

Jag minns också att jag hade frågat var nånstans vi skulle flytta. Mamma hade sagt att det var till ett litet ställe i Värmland.

Och nu var vi här i lilla Gvala. Mamma klev ur bilen och började bära in lådor. Trots att vi hade bott i en liten trea i stan var det mycket saker. Jag och Felicia gick in i huset och straxs därefter kom mamma med dom sista lådorna. 

"Gå upp och kolla på era rum"

"Får vi ett varisitt rum frågade Felicia?"

"Japp, huset är tillräckligt stort"

Vi rusade upp för trappan och sprang in i ett varsitt rum.

Vi gick och la oss tidigt den kvällen, allt var så nytt. Imorgon skulle vi göra oss hemmeastadda.


När jag vakande sken solen, jag klev upp och tittade ut genom fönstret. Jag gick in i Felicias rum men hon var inte där, så jag gick ner till köket och tittade in, där satt mamma och Felicia och åt frukost. Mamma tittade upp och sa:

"Godmorgon gumman, kom och ta lite frukost"

Jag satte mig bredvid Felicia och ett rostat bröd.

"Har ni sovit gott?"

"Jorå" Jag tittade på mamma och hon sa:

"Jag tänkte åka in till stan idag, vill ni förlja med?"

Jag tittade på Felicia som skakade på huvudet och sa:

"Nej vi stannar nog hemma"

"Ok, jag ska bara dricka upp kaffet så åker jag sen"


Vi hade gått upp och nu satt vi i Felicias säng och pratade, nere i köket hörde vi mamma skramla med disken.

Plötsligt ropade hon på oss.

"Kan ni komma ner?"

Vi gick ner och frågade var det var hon ville.

"Jag åker nu, är det säkert att ni klarar er?"

Felicia kramade henne och sa:

"Jadå det är lugnt"

Mamma gav mig en kram och gick ut. Vi tittade ut genom fönstret och såg den silvriga bilen köra ut från gården.

"Vad gör vi nu? Frågade jag Felicia"

Hon ryckte på axlarna och sa:

"Vi kanske kan se oss omkring lite, utforska stället menar jag, kolla om det finns några granna"

"Visst" Vi tog på oss skorna och gick ut.

När vi hade gått ett tag stannade Felicia plötsligt och sa:

"Titta!, Hästar!" Hon sprang fram till dem och jag förljde efter.

Vi klappade dem en stund och sen gick vi tillbaka hem. Klockan var fyra när vi började närma oss gården.

Deet stod någon på trappen, vi tänkte att det var mamma spm letade efter nycklarna, så slarvig som hon är. Men när vi närmade oss såg vi att det inte var mamma, det var en man, en helt främmande man.

Han såg oss och kom fram till oss och sa:

"Är ni dem nya som har flyttat in här?" Vi nickade.

"Vad heter ni?"

"Elin"

"Felicia" 

"Felicia ett vacket namn" Felicia tittade ner i marken.

"Hur gammla är ni?"

"14 sa jag, vem är du?"

"Åh, ja? Jag heter Hans, jag bor här nedanför, tänkte bara att jag skulle hälsa på mina nya grannar" Han gick närmare oss och vi backade.

"Skulle ni vilja komma och fika hos mig?"

Jag tittade på Felicia som såg rädd ut.

"Eh, nej tack, jag tror inte att det är en sån bra ide, våran mamma kommer hem snart och då ska vi nog äta."

"Ok, men det var trevligt att träffa er"

"Trevligt att träffa dig med, hejdå"

"Hejdå tjejer"


vi bestämde oss för att inte säga något om Hans till mamma, det fick bli våran lilla hemlighet. Vi gick och la oss tidigt den kvällen med, efterspm det var skola imorgon, första dan i en ny skola.


Så det var det andra kapitlet, hoppas ni gillade det, det kanske blev lite långt men jaja.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sagalina - 30 oktober 2012 20:19


Ja, som ni ser kan man inte bara bada med en badring, utan också göra en kullerbytta!   ...

Av sagalina - 30 oktober 2012 20:16


Hej på er! Haha, ja vad tycker ni? Ska Angelina satsa på att bli skidproffs eller inte?   Haha, kanske inte den bästa ute i spåret ...

Av sagalina - 25 oktober 2012 19:21

Här är Eric Saades nya låtar! Vad tycker ni om dom?

Av sagalina - 23 oktober 2012 20:17


Hejsan! Tänkte visa ett klipp från när vi åker på våran badring, jag vet lite annolunda kanske men ändå!   ...

Presentation

Hej i stubben!
Vi är två tjejer som gillar naturen och äventyr! Om ni gillar skogen, spänning och äventyr är denna blogg nåt för dig!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad är eran favorit årstid?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards